Beeldbellen voor de Thuiszorg

Beeldbellen is in de basis niets nieuws, we kennen allemaal de bekende apps waar consumenten veel gebruik van maken. Binnen de zorg zijn er echter extra functionaliteiten gewenst die niet in een standaard consumenten applicatie terug te vinden zijn.

Binnen onze beeldbel applicatie is het mogelijk, om contactpersonen aan een contactenboek van een cliënt toe te voegen. Dit hoeft de cliënt niet zelf te doen, maar een zorgmedewerker kan dit op afstand doen. Een cliënt blijft hiernaast ook in staat om een eigen contactpersoon toe te voegen en zelfs rechten te geven aan een dergelijke mantelzorger.
Dit is maar één voorbeeld, maar wij kunnen u in een live demo precies uitleggen welke zaken er nog meer onderscheidend en verrassend zijn, ter verbetering van het werkproces van de zorgmedewerker, maar ook ter versterking van de eigen regie van de cliënt of het ondersteunen van de zorg rondom deze cliënt.

Beeldbellen is overigens niet de enige functionaliteit binnen ons platform, maar denk ook aan domotica, monitoring op afstand, advisering of bestellen van gezonde voeding, betrekken van verwanten, spelen van spellen, live tv kijken etc.

Wij zijn trots op onze klanten binnen thuiszorg, verpleeghuizen, ziekenhuizen maar ook zorgboerderijen en veel meer. Hierdoor een brede doelgroep met gebruikers, van jong naar oud, van hoog naar laag niveau: nagenoeg iedereen kan goed werken met onze oplossing omdat we ontwerp, buttons, icoontjes en woorden heel eenvoudig kunnen aanpassen, in bijna alle situaties doe wij dit overigens gratis!

Klik hier meer te lezen over de functionaliteiten binnen ons platform

Enkele thuiszorg referenties:  

  


Coloriet heeft in een samenwerking met CareScreen beeldschermzorg geïntroduceerd bij onze medewerkers en cliënten. Het doel van ‘cliënt in beeld” is kwetsbare cliënten, naast de fysieke zorgmomenten, via beeldschermzorg kwalitatief goede zorg en ondersteuning bieden. Waardoor cliënten langer zelfstandig thuis kunnen wonen en de kwaliteit van leven verbetert.

"Betrokken en gedreven om samen door te ontwikkelen"

"Corné heeft ons bij de start van het project enthousiast en met kennis van zaken begeleidt. En ook nu, na de eerste introductie, blijft Corné betrokken en gedreven om samen met ons beeldschermzorg binnen Coloriet verder door te ontwikkelen. Gedurende de afgelopen jaren heb ik Corné leren kennen als een energieke en betrokken samenwerkingspartner. Corné werkt resultaatgericht en helpt onze organisatie om te groeien op het gebied van beeldbellen. De samenwerking is plezierig, gebaseerd op open communicatie en vertrouwen. Naast een gedreven professional is Corné vooral een fijn persoon om mee samen te werken."
Martie Boersma - Projectspecialist Wijkzorg


Ook Omring heeft gekozen voor CareScreen, na een strikte selectieprocedure tussen verschillende aanbieders. CareScreen heeft de opdracht gekregen om een clientenportaal uit te rollen, met als startfunctionaliteit de beeldbel mogelijkheid. Niet alleen met de zorg, maar ook met de verwanten. Het project bevat niet alleen de aanschaf van hardware (iPads en hoesjes) maar ook de uitlevering bij de cliënten thuis (fulfillment). CareScreen heeft zowel de MDM als de applicatie (onze beeldzorg app iQAN) geleverd, de fulfillment via vaste partners van CareScreen.


Voordelen CareScreen

  • De keuze om volledig uit te besteden aan ons, of gedeeltelijk zelf invullen. Denk aan de hardware, installatie, configuratie, MDM, hosting etc. Al deze zaken zijn door ons of door uw eigen IT in te vullen.
  • Aantrekkelijk, schaalbaar en gestaffeld licentiemodel
  • Lage of geen eenmalige investering
  • Diverse businessmodellen mogelijk, denk aan no-cure-no-pay, flatfee licenties, schaalbare staffels, inkomsten vanuit derden, samenwerking met leveranciers en gemeenten etc.
  • Flexibel en modulaire schaalbaar, zowel in functionaliteit als in aantallen
  • Backend van het platform zowel in Linux of Microsoft omgeving
  • Frontend van het platform te gebruiken in zowel alle browsers, als in een app variant op android en iOS devices
  • Veelal gebruik makend van actuele industrie-standaarden in plaats van eigen technische oplossingen.


Ook Buurtzorg Nederland heeft gekozen voor CareScreen, na een strikte selectieprocedure tussen verschillende aanbieders. CareScreen heeft de opdracht gekregen om beeldzorg op landelijke schaal uit te rollen bij de Buurtzorg cliënten thuis. Het project bevat niet alleen de aanschaf van hardware (tablets en hoesjes) maar ook de connectiviteit (sim kaartjes) en uitlevering bij de cliënten thuis (fulfillment). CareScreen heeft zowel de MDM als de applicatie (onze beeldzorg app iQAN) geleverd, de fulfillment via vaste partners van CareScreen.


"Zeer positieve ervaring"

“We hebben een zeer positieve ervaring gehad met betrekking tot de implementatie en nazorg van CareScreen. We zijn zeer tevreden over de goede samenwerking en uitstekende begeleiding van Corné bij deze processen.

Het is altijd fijn als bedrijven en professionals goed werk leveren en hun klanten tevreden stellen. Wij van Woonzorggroep Samen adviseren CareScreen"

Alvar Stuurman - Informatiemanager Afdeling ICT


"Kortom, een fijne samenwerking. Aanrader!"

"Corné heeft ons begeleidt tijdens het proces van subsidie naar de nieuwe werkwijze beeldbellen. Het was een prettige samenwerking. Corné was er wanneer dat nodig was. Hij dacht en werkte mee, dat is heel prettig wanneer je nog onbekender bent met een nieuwe manier van werken. Tijdens proces bleef hij informeren hoe het ging en waar hij in het proces kon ondersteunen. Ook opperde hij nieuwe ideeën. Kortom, een fijne samenwerking. Aanrader!"

Nadine van Huuksloot - Mede-eigenaar & Directeur Zorg bij Zorgorganisatie Zorg-Vuldig b.v.


"Mooi product en korte lijntjes!"

Voor Actiefzorg hebben wij zowel de hardware (tablets) als de connectiviteit (sim kaarten), de MDM (mobile device management) en de software (onze oplossing) mogen verzorgen voor een groot aantal cliënten.

"Ik heb tijdens een implementatie van Carescreen fijn samengewerkt met Corne. Staat altijd klaar om te helpen en met je mee te denken. Mooi product en korte lijntjes bij het bedrijf"

Eva Leemhuis - Kwaliteit- en beleidsadviseur- Actief Zorg


HilverZorg biedt zorg en ondersteuning gedurende alle levensfases in het proces van ouder worden. Van ‘thuis in de eigen wijk’ tot in de veilige omgeving van een woondiensten- of expertisecentrum. HilverZorg is continu op zoek naar vernieuwing en verbetering op het gebied van zorgconcepten en dienstverlening. Naast vormen van sociale innovatie zoeken we naar technologische vernieuwing. Technologie zorgt ervoor dat de cliënt langer zelfstandig kan blijven wonen en vergroot de samenredzaamheid, het gevoel van veiligheid en vrijheid en biedt meer contactmogelijkheden.

Ook voor HilverZorg als werkorganisatie zijn nieuwe technologische toepassingen onmisbaar: het ondersteunt de zelforganisatie en de teams om zo goed en efficiënt mogelijk haar diensten te verlenen. In dat licht is HilverZorg gestart met beeldschermzorg van CareScreen, ingekocht via reseller ASCOM. We vinden het een overzichtelijke applicatie waar ook eigen informatie aan toegevoegd kan worden.

"Een overzichtelijke applicatie waar ook eigen informatie aan toegevoegd kan worden"

Beeldbellen met ouderen in het verpleeghuis, hoe is dat? Welzijnscoördinator Daisy van Cleef van HilverZorg vertelt in deze vierde aflevering van de miniserie 'Beeldbellen in de Zorg' over haar ervaringen: “Met beeldbellen kan ook familie die ver weg woont iemand vaker zien.” De dochter van een bewoonster vertelt: “Je hoort hoe het met met haar gaat, ziet of ze nog steeds gezond is en hebt vaker contact.” Cliënten (met dementie) begrijpen soms niet meteen wat ze zien, maar worden er wel vrolijk van. Bekijk bovenstaande video:

"Goede kijk op e-Health en succesvolle vertaling in klantgerichte oplossingen"
Liesbeth Luijendijk - Wageningen UR (University & Research centre) - Business Development Manager

Top